Рішенням Вченої ради Державного університет “Житомирська політехніка” визнано листопад “Місяцем академічної доброчесності” задля популяризації принципів та цінностей доброчесності. Протягом місяця здобувачі освіти та науково-педагогічні працівники факультету національної безпеки, права та міжнародних відносин організовували та долучалися до різних заходів, де обговорювали принципи та цінності академічної доброчесності та етичні стандарти, формували навички критичного мислення, ділилися своїм досвідом у сфері дотримання академічної доброчесності та дискутували про виклики і шляхи подолання проблем, пов’язаних із порушеннями академічної доброчесності.
Так, зокрема, в рамках проєкту від Національного агентства з питань запобігання корупції “Прозорі університети” здобувачі освіти факультету національної безпеки, права та міжнародних відносин взяли участь в “Тижні доброчесності” з 26-28 листопада 2024 року. Студенти долучилися до онлайн-лекторію та прослухали цікаві лекції на теми:
– Антикорупційна система України (спікер: Ірина Тимченко, керівник Офісу Доброчесності НАЗК);
– Як кіберполіція розшукує незаконні віртуальні активи (спікер: Євгеній Панченко, начальник 4-го управління Департаменту кіберполіції Національної поліції України);
– Комунікація антикорупційних заходів (спікер: Павло Бульдович, зовнішні комунікації НАЗК);
– Антикорупційні ініціативи ГО “Антикорупційний штаб” (спікер: Сергій Миткалик, Голова ГО);
– Три виміри доброчесності (спікер: Олександр Стародубцев, радник Голови НАЗК);
Важливість доброчесності при прийомі на роботу (спікер: Ігор Дробко, Управління HR НАЗК).
Впродовж триденного лекторію експерти розповіли студентам про ефективні механізми боротьби з корупцією, про роботу громадських організацій, діяльністю яких є моніторинг та громадська участь у антикорупційних процесах, про махінації з віртуальними активами та обговорили важливість формування культури доброчесності у всіх сферах життя.
Також в рамках “Місяця академічної доброчесності” було проведено зустрічі кураторів зі здобувачами освіти на тему “Академічна доброчесність: цінність для сучасного студента” з метою формування у студентів розуміння значущості дотримання принципів чесності, відповідальності та поваги в освітньому процесі. Під час обговорення було висвітлено ключові принципи академічної доброчесності, а також розглянуто основні елементи академічної культури. Студенти ознайомилися з негативними наслідками недоброчесної поведінки, зокрема плагіату, списування, фальсифікації даних, і обговорили відповідальність за порушення цих норм. Особливу увагу приділили практичним аспектам формування академічної доброчесності, таким як співпраця з керівниками та розвиток критичного мислення. Цікаві дискусії відбувалися на тему, чи є використання штучного інтелекту, а саме ChatGPT, порушенням академічної доброчесності. Студенти зазначили, що цифрові ресурси можуть бути як джерелом знань, так і потенційною спокусою для недоброчесних практик.
Куратори та здобувачі освіти активно обговорювали такі питання: як дотримання академічної доброчесності допомагає формувати професійний імідж; яким чином чесність у навчанні сприяє розвитку критичного мислення та аналітичних здібностей; а також наводили приклади з особистого досвіду, які демонструють важливість цих питань.
Такі зустрічі підкреслили роль академічної доброчесності у професійному зростанні, формуванні етики та досягненні успіху в майбутній кар’єрі студентів.
Спільнота факультету національної безпеки, права та міжнародних відносин Державного університету “Житомирська політехніка” розділяє цінності офісу доброчесності НАЗК та підтримує розбудову доброчесного суспільства! Дотримання принципів академічної доброчесності є не лише вимогою закладу освіти, а й ознакою зрілості, професіоналізму та громадянської відповідальності.
Leave a Reply