У сучасних умовах розвитку вищої освіти важливою складовою забезпечення її якості є системна участь здобувачів освіти у процесах моніторингу, оцінювання та оновлення освітніх програм. Саме студенти, як безпосередні учасники освітнього процесу, виступають внутрішніми стейкхолдерами, здатними надати цінний зворотний зв’язок щодо змісту, структури та ефективності реалізації навчальних компонентів.
На факультеті національної безпеки, права та міжнародних відносин Житомирської політехніки пройшов Тиждень діалогу студентів і викладачів, спрямований на поглиблення партнерських відносин між усіма учасниками освітнього процесу та формування культури спільної відповідальності за якість освіти.
Упродовж тижня відбувалися тематичні заходи: круглий стіл, зустрічі зі студентами, робочі дискусії викладачів, опитування. Їхня мета – спільне осмислення шляхів удосконалення освітніх програм, підвищення їхньої релевантності до потреб сучасного ринку праці, міжнародних стандартів і очікувань студентської спільноти.
Цьогорічний Тиждень проходив під гаслом «Оновлюємо освітні програми – творимо якісну освіту» та мав на меті продемонструвати, що діалог між студентами й викладачами є не формальністю, а дієвим інструментом підвищення якості освіти, розвитку інноваційних підходів і підтримки академічної культури взаємоповаги та співпраці.
20 жовтня на факультеті національної безпеки, права та міжнародних відносин спільно з Academic Excellence Hub відбувся Круглий стіл «Європейська освіта очима студентів Erasmus». Захід став майданчиком для обговорення кращих освітніх практик європейських університетів. Під час зустрічі студенти, які навчалися в закордонних університетах у межах програми Erasmus+ у другому семестрі 2024/2025 н.р., поділилися власними спостереженнями щодо організації освітнього процесу в європейських закладах вищої освіти та представили пропозиції, які можуть бути корисними для вдосконалення освітніх програм факультету. Учасники круглого столу відзначили кілька ключових аспектів, які забезпечують високу якість навчання в європейських університетах:
- Інтерактивність і діалогічність навчального процесу. Лекційні заняття часто поєднуються з елементами дискусії, аналізу кейсів і практичних прикладів, що сприяє розвитку критичного мислення та залученості студентів.
- Практико-орієнтованість навчання. У навчальних курсах широко застосовуються проєктні завдання, командна робота та участь фахівців-практиків, які діляться досвідом і актуальними кейсами з професійної діяльності.
- Гнучка система оцінювання. Замість численних поточних оцінок акцент робиться на підсумкових завданнях як індивідуальних або групових проєктах, презентаціях, що стимулює самостійну роботу та усвідомлене навчання.
- Міжнародний і цифровий вимір освіти. Значна увага приділяється розвитку курсів англійською мовою, міжнародній комунікації між студентами різних країн і використанню сучасних цифрових інструментів, зокрема штучного інтелекту, як засобу дослідження й аналітики.
- Партнерська взаємодія викладачів і студентів. Освітній процес у європейських університетах базується на відкритому діалозі, взаємній повазі й підтримці, що формує атмосферу довіри й мотивації до навчання.
Отримані від студентів пропозиції стануть важливим аналітичним ресурсом для подальшого оновлення освітніх програм факультету, посилення їхньої практичної, міжнародної та інноваційної складових.
22 жовтня Academic Excellence Hub провів захід для викладачів факультету «Епілог до ідеатону “Навчання 2.0”, або як студентські ідеї змінюють університет». Під час зустрічі викладачі обговорили результати студентського ідеатону, визначили найперспективніші ідеї для впровадження в освітній процес і розглянули можливості їх інтеграції в конкретні освітні програми. Дискусія зосередилася навколо питань модернізації методик викладання, академічної доброчесності, цифровізації освіти та розвитку критичного мислення студентів. Учасники дійшли згоди, що системний діалог між студентами та викладачами є ключовою умовою для створення дійсно якісної та сучасної освіти.
На завершення здобувачі освіти факультету виступили у ролі інтерв’юерів, поставивши своїм однокурсникам запитання: «Що б ви хотіли змінити, додати або вдосконалити у своїй освітній програмі?». Таке неформальне опитування «Студентський погляд на якість освіти» стало можливістю почути безпосередні думки студентів про якість освітнього процесу, їхні очікування та бачення шляхів покращення освіти. Серед відповідей найчастіше звучали ідеї щодо розширення позанавчальних заходів, залучення фахівців-практиків, активнішого використання цифрових інструментів та інтерактивних методів викладання. Важливо, що студенти висловлювали не лише побажання, а й конкретні пропозиції. Зібрані думки були змонтовані у короткий відеоролик, який яскраво демонструє, що студенти – це не лише учасники, а й активні співтворці освітнього процесу. Їхні пропозиції стануть цінним внеском у подальшу роботу з оновлення та вдосконалення освітніх програм факультету.
Оновлення освітніх програм триває… Попереду нові зустрічі, обговорення з випускниками та роботодавцями, робочі сесії з оновлення програм і визначення стратегічних напрямів розвитку факультету.
















Залиште відповідь